Urs Bühler

Imiona : Urs Toni
Nazwisko: Bühler
Przydomki,zdrobnienia: Ursy,
Narodowość : Szwajcar
Urodził się: 19.07.1971 – Willisau , kanton Lucerna
Oczy: zielon – brązowe
Włosy: ciemne, kręcone:)
Wzrost: 178 cm
Cechy szczególne: długie włosy, mruganie obojgiem oczu:),
jowialny śmiech:), spokój, opanowanie (“..jestem
cichy/spokojny…jestem nudny..”:))
Głos: tenor przechodzący w baryton…
Rodzeństwo: brat i trzy siostry
Języki: schwyzertüütsch (dialekt alemański języka niemieckiego), holenderski, angielski, francuski,
niemiecki, hiszpański i włoski – podstawy

Słucha : Ozzy Osbourne , Black Sabbath, Iron Maiden, Juda Priest,.. Nightwish, Van Halen, Dokken, hard rock lat 80 i 90 , heavy metal.

Rodzina: Urs nie ogłosił komunikatu
Instrument: skrzypce, pianino, klarnet, bębny, gitara
Hobby: motocykle Harley, Goldwing, ! ogrodnictwo, gitara…
Edukacja i kariera muzyczna:
5 lat – zaczyna śpiewać w chórze, równocześnie rozpoczyna naukę gry na skrzypcach (która trwała przez 10 lat)i kolejno na pozostałych instrumentach
15 lat – dołącza do rockowego zespołu “Conspiracy”
..
17 lat – zostaje wokalistą tegoż (“…daliśmy 40 koncertów…”)
w tym samym czasie rozpoczyna naukę w Academy for School and Church Music
wyjeżdża do Amsterdamu i rozpoczyna studia w Sweelink Conservatorium w klasie Udo Reinemann – słynnego niemieckiego barytona,
dodatkowo pobiera prywatne lekcje u tenora Gösty Winbergha – członka Stockholm Royal Opera i francuskiego tenora Christiana Papis – chce zostać nauczycielem śpiewu
rozszerza swój klasyczny repertuar
przez jeden sezon występuje z chórem opery holenderskiej na festiwalu a Salzburgu – dyryguje wówczas sam Claudio Abbado
przez kolejne siedem lat śpiewa m.in w oratorium – “Pasja wg. św Jana”

Aria 3 sélectionné dans Musique et Classique i z Netherlands Operaa Gezelschap. Dyskografia:

Der Vogelhändler.Nieuwstad Operette w Nieuwegein. 2002.
Eine Nacht in Venedig
Nieuwstad Operette in Nieuwegein. 2003.
Johannes Passion. Oude Kerk, Delft. z Philharmonisch Koor Toonkunst Rotterdam. 2003.
Ba-ta-clan. Opera Minora. Zee-festival. 2003.
jako Il Divo
Il Divo 2004
Ancora 2005
The Christmas Collection 2005
Voices from the FIFA World Cup 2006
Siempre 2006
The Promise 2008
Wicked Game in 2011.
The Greatest Hits 2012
DVDs are Mama in 2005,
Encore in 2005,
Live at the Greek Theatre in 2006,
Live at the Coliseum in 2008,
An Evening with Il Divo – Live In Barcelona in 2009,
Live in London in 2011.
Powiedzenia, cytaty :
“..po wysłuchaniu “Carmina Burana” (Carla Orffa)postanowiłam poważnie potraktować naukę śpiewu…”
“..mój tata chciał śpiewać w zespole…rodzice mają piękne głosy..w domu było dużo muzyki, więc naturalnie wszyscy ( rodzeństwo – przyp.) chodziliśmy do szkoły muzycznej…”
“…Podczas studiów śpiewałem w chórze operowym w Amsterdamie…Widziałem wspaniałych wykonawców, ich występy na żywo. Pamiętam jak wiele razy wracałem po występach do domu i do drugiej nad ranem odsłuchiwałem na stereo nagranych głosów…tak byłem tym poruszony…”
podczas spotkania z Simonem – ” …Jestem śpiewakiem operowym, purystą. Cieszę się, że mogę wziąć udział w projekcie ale nie sądzę żeby to nas gdziekolwiek zaprowadziło…”
“…Dużo się nauczyłem. Śpiewając z Il Divo musisz mieć bardzo elastyczny głos…”
“… kiedy jestem w domu śpiewam Mozarta…”
“…w Il Divo Sébastien to serce, David – dusza, Carlos – ciało a ja – umysł. Tworzymy organizm…”
“…Nie ważne jaki rodzaj muzyki śpiewam, ważne abym identyfikował się z danym utworem, abym poczuł ten impuls…”
“…Powinieneś przekazać emocje śpiewając w nieznanym sobie języku. Potrafisz, kiedy jesteś prawdziwym artystą…” Plany:nagrać arie Mozarta, i płytę rockową


Fan Ursa to UBERBABE

Leave a Reply

