Urs i sokoły…

żródło:

Pop operowa grupa odniosła pierwszy sukces w 2004  i do tej pory jest światowym fenomenem.  A oto…jeden z nich – Urs, niech jego marzenia  wzbijają się w przestworza. Zainteresowania ptakami przejąłem od ojca. Wychowałem się w małej , szwajcarskiej wiosce niedaleko Lucerny a mój ojcie żył w bliskim kontakcie z naturą. Spacerował po wzgórzach, lasach , fotografował kwiaty, zbierał grzyby, obserwował zwierzęta. Od najmłodszych lat spacerowałem razem z nim. Ojciec miał dużo książek, a pośród nich niemiecką książkę o sokolnictwie, którą pierwszy raz przeczytałem kiedy miałem osiem lat. Od tamtej pory byłem zafascynowany tematem. Dużo ludzi nie wie co to znaczy sokolnictwo. Myślą, że to tylko interesowanie się ptakami podczas gdy sokolnictwo oznacza również polowanie. Moje zainteresowania drzemały dopóki moja dziewczyna nie kupiła mi kilka książek na urodziny kilka lat temu i podarowała odpowiednie rękawice dla sokolnika. Niestety nie mogę mieć własnego sokoła. Nie mam czasu, dużo podróżuję.Jeśli masz konia albo psa możesz poprosić o pomoc, ktoś zaopiekuje się zwierzętami, jednak ptaki są bardziej wrażliwe. Jeśli posiadasz jakiegoś ptaka ,  to wybór jest uzależniony od miejsca w którym się znajdujesz. Mam na własność kawałek ziemi na południu Francji, tam gdzie pełno  pól, lasów i krzewów.

            Miejscowi często polują na zwierzynę płową, dziki, które są zbyt duże dla sokołów. Jednak są tam również głuszce, przepiórki, zające więc możesz polować z jastrzębiem.. Jeśli chcesz polować z dużym sokołem potrzebujesz większej przestrzeni. Kilka lat temu trzymałem największego , złotego,  europejskiego  orła w centrum sokolnictwa Lightwater Valley w  Yorkshire. Był  hodowany  w Niemczech do polowania na wilki. To moje marzenie – mieć złotego orła. W Europie zachodniej to chyba niemożliwe. Złoty orzeł ma 3 stopy ( niecały metr ) , mierząc od głowy do ogona, rozpiętość skrzydeł 10 stóp ( ponad 3 metry ), do tego potężne szpony  – wszystko sprawia, że jest potężnym, majestatycznym, operatywnym zwierzęciem – tylko 30 cm od twojej twarzy.Budzi we mnie strach. Waga i rozmiar, siła i prędkość, do tego piękny wygląd  – niewiarygodne wrażenie.
Mam czasami problem z całym wyposażeniem do polowania. Kiedy jestem w swojej posiadłości i widzę zająca to zabić go jest moją ostatnią myślą, jeśli polujesz dla mięsa to co innego. Niektórzy ludzie polują na skowronki z pomocą krogulców. Nie popieram. Dlaczego miałbyś oglądać zabite skowronki? To jakie masz relacje z ptakiem zależy od jego gatunku. Niektóre dostają dżdżownice, te  bardzo łagodne. Myszołowce mogą chodzić za tobą jak pies. Zagwizdasz , przychodzą tylko do ciebie i jedzą tylko z twojej ręki. Tak jak z innymi zwierzętami, im wiecej czasu z nimi spędzasz tym mocniejsze więzi powstają. Ptaki nie są zbyt inteligentne, kierują się raczej instynktem. Chciałbym mieć ptaka przywiązanego do mnie , mam nadzieję, że spełnią się moje marzenia. Jestem w Il Divo ale pewnego dnia będę na emeryturze, za ok. 10 lat. Będę miał 50 lat, chciałbym gdzieś osiąść i robić to na co nie miałem wcześniej czasu: mieć ptaki, konie, duże psy i pracować na powietrzu. Koledzy z zespołu nie rozumieją mojej pasji. Widzą mnie czytającego książki w samolocie i myślą : ” Urs, co w tym zabawnego?” Wezmę kilka dni wolnego w lecie po zakończeniu koncertów w Ameryce  i pojadę na zaplanowany kurs sokolnictwa do Szkocji. Będzie wspaniale.

    
 

Leave a Reply

